Panda base - Reisverslag uit Chengdu, China van Lotte Lengkeek - WaarBenJij.nu Panda base - Reisverslag uit Chengdu, China van Lotte Lengkeek - WaarBenJij.nu

Panda base

Blijf op de hoogte en volg Lotte

11 Februari 2014 | China, Chengdu

Ni haoo!

Mijn koffer is weer terecht, gelukkig! Na een dag in Chengdu te hebben doorgebracht zijn we vanochtend vertrokken naar het pandareservaat. Het is echt in the middle of nowhere tussen de bergen waar het ook nog eens zo'n -10 is en het sneeuwt! We verblijven met de groep in een hotel naast het reservaat. In het hotel is het even koud als buiten en aangezien het niet gebruikelijk is in China dat het zo koud is, hebben ze geen verwarming. We moeten het doen met een bedverwarming die ik tot nu toe nog niet uitgeprobeerd heb! We zijn met 9 mensen die uit Zweden, Engeland, usa en Israel komen.

Vandaag zijn we naar het pandareservaat geweest om de eerste panda's te spotten en dat is gelukt, wat een superlieve beesten! De meeste tijd is de panda aan het eten en soms komt hij nog even overeind. Er zaten zelfs twee baby panda's in de boom, too cute! Ik zal wat foto's uploaden die je straks onder 'foto's' kan bekijken. We hebben een volunteer card gekregen, uniform en handschoenen. Morgen gaat het echte werk beginnen en krijgen we in groepjes van drie 3 panda's toegewezen.

Tot nu toe 3 keer per dag Chinees gegeten, met stokjes uiteraard! Het went wel, maar na 3 weken zal ik het wel aardig zat zijn denk ik!

Liefs

  • 13 Februari 2014 - 12:13

    Karin & Frie:

    Hoi Lotte,

    Wat fijn dat je je koffer weer terug hebt.
    Nou jij hebt tenminste wel winter begrijp ik uit je verhaal maar zonder verwarming is het natuurlijk niet zo prettig.
    Heb je wel wintertruien bij je of alleen maar zomerspullen ?

    Foto's zijn heel leuk. Kun je ook bij die dieren in de buurt komen of zijn ze gevaarlijk als je dichterbij komt.

    Groetjes,

    Karin en Frie

  • 13 Februari 2014 - 13:03

    Lotte Lengkeek:

    Ja klopt, nu heb ik alsnog sneeuw! Zonder verwarming binnen is inderdaad erg koud dus altijd je jas aanhouden! Ik heb een aantal winterkleren bij, maar eigenlijk voornamelijk zomerkleren omdat het in Thailand natuurlijk zo warm is. We mogen ze ook zelf voeren dus we komen redelijk in de buurt! Volgende week ga ik met een babypanda op de foto.

    Daar ook alles goed?

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 03 Dec. 2013
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 5361

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 20 Maart 2014

Vrijwilligerswerk China & rondreis Thailand

Landen bezocht: