Aangekomen in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte Lengkeek - WaarBenJij.nu Aangekomen in Bangkok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lotte Lengkeek - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Bangkok!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

28 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Hee allemaal!

Inmiddels ben ik aangekomen in Bangkok. Gisterenavond vloog ik vanuit Chengdu naar Bangkok, dit duurde ongeveer 3uur dus dat valt nog mee! De vlucht verliep goed, totdat ik aankwam op het vliegveld in Bangkok. Je moet daar door de paspoort controle en dit was werkelijk een gigantische rij maar ik moest er maar aan geloven. Je moest een arrival card invullen en je paspoort laten zien aan het loket. In ieder geval, dat was mijn veronderstelling...
Eenmaal bij het loket aangekomen werd mij ook om een departure card gevraagd, uhh maar ik ga toch niet weg? Juist dat probeerde ik de man duidelijk te maken, wat hij niet goed snapte en er ontstond een discussie. Gelukkig werd ik toch doorgelaten.
Ik kwam aan in een grote hal met de bagagebanden en een hoop pinautomaten. Nou dan maar meteen geld pinnen, dacht ik. Eenmal bij de pinautomaat bleek dat dit nog niet zo makkelijk was want bij deze bank ging dat dus mooi niet.
Toen maar mijn koffer opgehaald, die dit keer wel aangekomen was! Ik liep verder en kwam in de aankomsthal. Iemand van het hotel zou me hier op komen halen, ja inderdaad dat was de bedoeling. Maar er was niemand te bekennen, zelfs niet na een half uurtje rondjes lopen. Een man van het toeristen centrum begon tegen me te praten en ik legde uit dat iemand me zou komen ophalen maar dit niet het geval was. Ik gaf hem de gegevens van het hotel waarop hij naar het hotel belde. De man beweerde dat er iets fout was gegaan met de boeking, nou dacht het toch niet! Hij raadde me aan om een taxi te pakken en schreef het hotel in het Thais op. Nou als je denkt dat Chinees moeilijk is, Thais is dat ook! Hier valt werkelijk niks van te maken.
Zonder geld ook geen taxi dus ik probeerde nog geld te pinnen bij een andere pinautomaat en dit keer met succes. Ik liep naar beneden, ging in de rij staan voor een kaartje voor de taxi en ein-de-lijk zat ik dan in de taxi. De taxi chauffeur keek een aantal keer bedenkelijk naar het kaartje, dus maar hopen dat je dan nog goed terecht komt... Maar dat was ook zo!
Ook het verkeer in Thailand is een enorme chaos. Het begint erbij dat ze al aan de andere kant van de weg rijden. Het is één grote stroom van taxi's, scooters, tuk tuks en een menigte Aziaten(maar ook best wat toeristen hier!) die overal de weg oversteken.

Vandaag ben ik met de taxi naar hartje Bangkok gegaan en heb hier versteld gestaan van het aantal kraampjes. Bangkok is één grote markt! Natuurlijk kon ik het ook niet laten om wat souvenirs aan te schaffen! Daarna heb ik een tuk tuk tour gemaakt van een uur gemaakt door Bangkok, wat is dat leuk zeg! Zo cross je door Bangkok en krijg je de stad te zien vanuit een ander punt.
Na deze tour heb ik nog even door Bangkok gelopen en met bewondering naar deze stad gekeken. Wat een indrukken!

Morgen ga ik naar het hotel waar ik de komende dagen zal verblijven met de rest van de groep, spannend! Na een aantal telefoontjes op een neer naar de lokale agent en de reisorganisatie ben ik niet echt heel veel wijzer geworden. Vanaf dan zal de 22-daagse rondreis door Thailand beginnen! Ik heb er ontzettend veel zin in en ben nu al heel nieuwsgierig naar de rest van Thailand, maar ik weet zeker dat dit geweldig zal worden!

Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 03 Dec. 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 5362

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 20 Maart 2014

Vrijwilligerswerk China & rondreis Thailand

Landen bezocht: