Panda's verzorgen! - Reisverslag uit Chengdu, China van Lotte Lengkeek - WaarBenJij.nu Panda's verzorgen! - Reisverslag uit Chengdu, China van Lotte Lengkeek - WaarBenJij.nu

Panda's verzorgen!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

13 Februari 2014 | China, Chengdu

Ni haoo!

Het is inmiddels nog steeds erg koud hier maar het belooft vanaf dit weekend weer beter te worden dus duimen!
Vandaag hebben we voor het eerst echt gewerkt, ookal neemt dit niet veel tijd in beslag. 'S ochtends om 9uur beginnen we (met zijn 3en) met het schoonmaken van twee pandaverblijven. Dit houdt in dat we zowel het binnen als buitenverblijf schoonmaken. We moeten al het bamboe dat hier nog in ligt weghalen en in grote tonnen doen. Verder moeten we de grond schoonmaken, nieuw bamboe sjouwen naar het verblijf en dit in het verblijf leggen. Dit duurt maar ongeveer anderhalf uur.
De panda's hebben 3 momenten op de dag dat ze gevoerd worden. Ze worden dan geroepen door de pandakeeper en dan komen ze met volle vaart aanrennen. De pandakeeper geeft dan een bevel en dan gaan ze keurig klaar zitten voor het eten. Ze krijgen speciaal brood en wortels. Ook dit mogen wij doen, maar helaas zitten ze achter de tralies anders is het te gevaarlijk.
Dat is eigenlijk alles wat ik moet doen qua panda's verzorgen. Daarnaast eten we elke dag natuurlijk Chinees en zijn er activiteiten waaraan je kan meedoen. In het weekend ben ik altijd vrij en morgen gaan we terug naar Chengdu voor een typisch Chinees lantern festival, dan overnachten we daar en zaterdag gaan we naar the giant buddha. Ik ben heel benieuwd! Het is zeker leuk voor de afwisseling, want zo zie je naast de panda's ook nog een deel van China zelf.

Ik heb nog wat foto's toegevoegd!

Liefs

  • 15 Februari 2014 - 10:21

    Frie & Karin:

    Hoi Lotte,

    Hier is alles oke.
    Wat een leuke foto's van de beren en jij staat er zelfs ook nog op (dacht ik)

    Wat doe je verder overdag als je klaar bent met de panda's verzorgen ? En 's avonds ?
    Ik hoop dat je uitstapje naar Chengdu leuk is.

    Nu, dat was het weer, tot gauw,

    Groeten,

    Karin & Frie

  • 22 Februari 2014 - 13:15

    Lotte Lengkeek:

    Dat klopt inderdaad, zelfs eentje met de panda naast me!
    We hebben best wat vrije tijd en we hebben een keer een Chinese les gehad, keer film gekeken en soms zijn er excursies naar andere plaatsen waar je aan mee kunt doen.
    Het was heel leuk in Chengdu!

    Liefs

  • 28 Augustus 2014 - 09:57

    Stefan:

    Super leuk om te lezen. Zelf ben ik erg geïnteresseerd in de Aziatische cultuur; Buddha, panda's, de bevolking, architectuur .. etc
    Vanochtend na het lezen van een krantenbericht over een panda die schijnzwanger leek te zijn heb ik dan ook gelijk gegoogled op panda's verzorgen in china.
    Voor mij is het momenteel niet mogelijk om te doen, maar het is en blijft zeker een droom!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 03 Dec. 2013
Verslag gelezen: 667
Totaal aantal bezoekers 5366

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 20 Maart 2014

Vrijwilligerswerk China & rondreis Thailand

Landen bezocht: