Heel veel indrukken! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lotte Lengkeek - WaarBenJij.nu Heel veel indrukken! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lotte Lengkeek - WaarBenJij.nu

Heel veel indrukken!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Sawadee ka/krab!

Wat een indrukken en ervaringen komen op me af hier! Het is wel erg warm, rond de 35 graden.
Ik maak ontzettend veel dingen mee en leer veel van de Thaise cultuur/mensen. De Thaise mensen zijn ontzettend vriendelijk, begroeten je altijd, kijken tegen je op, doen alles om het naar je zin te maken en aanbidden je zelfs.

Ik ben in totaal 5 dagen in Bangkok geweest en heb daar ook het een en ander gezien. Op de 3e dag heb ik mijn reisleider en de rest van de groep ontmoet, wat een leuke (jonge) mensen! Ik kan erg goed opschieten met ze. De eerste dag zijn we naar de Bayoke sky tower geweest, midden in Bangkok. Dit is een enorme toren waar je met een lift naar het dak gaat. Daar kan je uitkijken over Bangkok en dit is echt prachtig om te zien! Wat is een Bangkok een enorm grote stad met heel veel hoge gebouwen maar ook zeker arme wijken.

De dag daarna hebben we een aantal tempels bekeken. Het is heel mooi om te zien, zoiets kennen wij natuurlijk niet. In deze tempels gelden ook bepaalde kledingvoorschriften als knieën en schouders bedekt en ook moet je je schoenen uitdoen. De buddha is hier ontzettend belangrijk en als je hier dan een foto van wilt maken mag je absoluut niet staan. Je moet gaan zitten en je voeten mogen niet naar de buddha wijzen. Dit is overal in Thailand zo dus je raakt er wel aan gewend!
Hierna hebben we het koninklijk paleis bezocht, wat een en al pracht en praal is!

In de middag hebben we Chinatown bezocht(Alsof ik nog niet genoeg Chinezen gezien heb...). Maar het was wel ontzettend leuk! Enorm smalle straatjes met allerlei kraampjes met eten, souvenirs, kleren enz. Ondertussen crossen hier ook scooters doorheen, wat eigenlijk helemaal niet past maar je moet maar gewoon aan de kant gaan.

De laatste dag in Bangkok hebben we een fietstocht gemaakt van ongeveer 5uur. Gelukkig was het in de ochtend dus het was nog niet zo ontzettend warm. Het was een hele leuke ervaring, want je fietst door de meest smalle straatjes en komt op plekken waar je normaal nooit zou komen. We zijn in hele arme wijken geweest waar mensen op de grond slapen of buiten in een tentje. Ook heel veel zwerfhonden/katten gezien die er maar mager en zielig uitzien. Onderweg werden we toegezwaaid door alle Thaise mensen en er ontstond dan ook een enorme glimlach op hun gezicht als wij voorbij kwamen. Dat is ontzettend leuk om te zien. We zijn hier als groep 1 toeristische attractie voor de Thaise bevolking.

Gisteren zijn we vanuit Bangkok doorgereden naar Ayutthaya waar we een paar tempels hebben bezocht. De meeste tempels hier lijken op elkaar met een paar die afwijken hiervan, dus op een gegeven moment heb je de tempels wel gezien. Daarna hebben we het zomerpaleis bezocht, wat een soort bij elkaar geraapt zooitje was. Ontzettend veel stijlen kon je zien bij dit paleis met een gigantische tuin. Daarna zijn we doorgereden naar Tak, een plaatsje waar we ook overnacht hebben.

Vanochtend zijn we vertrokken richting Chiang Mai via Lampang. Hier hebben we een lokale markt bezocht waar ze de meest rare etenswaren verkopen zoals insecten, kuikentjes op een stokje, kalfsfoetus etc. Dat heb ik maar aan mij voorbij laten gaan... Daarna zijn we naar het olifantenziekenhuis geweest wat best heftig was om te zien. Eerst kregen we een filmpje te zien waarin een verzorgster vertelde over haar liefde voor de olifanten, wat de olifanten allemaal hebben meegemaakt en hoe ze eraan toe zijn. Een aantal olifanten zijn jaren op een landmijn gestapt in Burma(Myanmar) en hebben daarbij een deel van hun poot verloren.
We hebben daarna de olifanten mogen bekijken en het was wel zielig om te zien. Er waren ook een aantal baby olifanten die verstoten waren door hun moeder en nu daar verzorgd worden. Toch maar goed dat er zo'n ziekenhuis bestaat voor olifanten!

Inmiddels zijn we aangekomen in Chiang Mai. Dit is een redelijk grote stad in het noorden van Thailand. We verblijven hier 3 dagen.

Er staan nog ontzettend veel mooie momenten/ervaringen op me te wachten. Zo gaan we overmorgen naar het Tiger Kingdom waar me met tijgers kunnen knuffelen/spelen en aan het eind van de reis natuurlijk olifant rijden en ga zo maar door.
Wat een geweldig tijd heb ik hier en maak zoveel dingen mee dat het bijna niet meer bij te houden is. Het is werkelijk een droomreis en gelukkig heb ik nog 2,5 week te gaan om Thailand verder te ontdekken. Ook Thailand is een geweldig land!

Liefs

• 05 Maart 2014 - 10:43

Yvonne:

Lottieeeeeee,
    Ik vind het echt super vet wat je allemaal meemaakt!!! Heel leuk om te lezen ook!
    En die tijgers.... aaah ik ben echt benieuwd! 3 dieren deze reis: Panda's, tijgers en olifanten hihi!
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!! xxxxxxxxxxxxxxx