Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Lotte Lengkeek - WaarBenJij.nu Chengdu - Reisverslag uit Chengdu, China van Lotte Lengkeek - WaarBenJij.nu

Chengdu

Blijf op de hoogte en volg Lotte

22 Februari 2014 | China, Chengdu

Ni haoo!

Inmiddels heb ik het pandareservaat, helaas, alweer verlaten. Ik heb hier een geweldige tijd gehad en het heeft dan ook veel indruk op me gemaakt. Het is een ervaring die je normaal gesproken eigenlijk niet meemaakt en je krijgt ook niet snel de kans om zo dichtbij de panda's te komen. Ik heb enorm genoten van deze prachtige, lieve, schattige en luie beesten. Wat zijn fascinerend om naar te kijken, elke keer weer.
Woensdag ben ik zelfs met een 'babypanda'(3jaar) op de foto geweest en ik mocht zelfs met hem knuffelen. Was was dit ongeloof gaaf zeg! Hij kuste me zelfs nog bijna en legde heel lief zijn poot op mijn been. Helaas was dit maar voor even...

Vrijdag ben ik met een Chinees meisje uit de groep mee geweest naar haar appartement in Ya'an waar ik die nacht ook kon slapen. Ze heeft me haar woonplaats laten zien en een aantal typische Chinese specialiteiten laten proeven.

Vanochtend ben ik weer vertrokken naar Chengdu en in de middag ben ik met de taxi naar het hotel gegaan, wat ook al een ervaring op zich was. Wat is het verkeer in China werkelijk één groot drama! Ik zat in de taxi en ondertussen is de taxi chauffeur met allerlei andere dingen bezig dan met het verkeer zelf. Hij is wat op zijn mobiel aan t spelen,filmpjes bekijken, bellen en vooral heeeel veel toeteren. (Dat doen de Chinezen nou eenmaal non stop om de meest onnozele redenen)
Ondertussen gorgelt ie dan nog met een enorm geluid, draait het raampje open en spuugt dan al rijdend op de grond. Dit doen dan ook werkelijk alle Chinezen, maakt niet uit waar ze zijn. Het is enorm smerig maar aangezien je die geluiden heel de dag hoort raak je er wel aan gewend...
Gelukkig ben ik wel netjes afgezet voor het hotel. Het is midden in het centrum met alles dichtbij en heel mooi!

De komende dagen ga ik een poging doen om met de taxi/bus wat plekken te bezoeken in Chengdu. Ik ben benieuwd hoe dit zal gaan maar het zal uiteindelijk helemaal goedkomen!

Liefs

  • 25 Februari 2014 - 21:51

    Karin & Frie:

    Hoi Lotte,

    Je maakt heel wat mee daaar begrijpen wij uit je verslagen. Leuke foto, jij en de panda.
    Ga je alleen op avontuur in Chendu of met een vriendin/vriend ?
    Als je alleen gaat kijk dan maar goed uit, jij met je rooie haar !!

    Wanneer vertrek je nu voor je vakantie naar Thailand ?

    Kaya (zoon Monique) is vandaag voor het eerst een dag bij ons geweest.
    Hier verder geen nieuws

    Groeten,

    Karin & Frie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Actief sinds 03 Dec. 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 5352

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 20 Maart 2014

Vrijwilligerswerk China & rondreis Thailand

Landen bezocht: